Basistraining gedragsbeïnvloeding en de-escalerend communiceren



Intimidatie door collega's, manipulatie door patiënten, agressie door klanten en geweld tegen hulpverleners. Slechts enkele voorbeelden van agressief gedrag waar je meer grip op hebt dan je aanvankelijk zou denken. Voor de basistraining gedragsbeïnvloeding en de-escalerend communiceren hebben we gedragswetenschappelijke en psychologische processen vertaald naar praktische kennis, observatie- en gesprekstechnieken en inzichten die direct in de praktijk toepasbaar zijn. 

 

De basistraining staat in het teken van conflicthantering en vaardigheden om agressief gedrag te herkennen en te beïnvloeden en situaties te de-escaleren. We introduceren verschillende leerprocessen, observatie- en communicatietechnieken.

 

Dit praktische en zeer effectieve programma geeft jou inzicht in je eigen gedrag, houding en jouw manier van communiceren. Je zult ervaren je hoe je hiermee een positieve invloed hebt op het gedrag van de ander. We leren je effectief verbaal en non-verbaal te communiceren met als doel het voorkomen van escalatie.

 


Na deze 1-daagse training:


  • heb je inzicht hoe gedrag tot stand komt;
  • begrijp je de basisprincipes van conflicthantering;
  • heb je inzicht in jouw eigen handelen en communicatie;
  • kun je afwijkend en potentieel agressief gedrag herkennen;
  • kun je de-escalerend communiceren en handelen;
  • heb je concrete handvatten en vaardigheden om agressie te voorkomen;
  • ben je weerbaar tegen verbale agressie;
  • kun je dreigende agressie voorkomen.